Standplaats Tornio: Hasta la Herfst, viva el Winter…

PaulNa een werkgerelateerde afwezigheid van twee weken is hier wederom een vlugblogje van mijn hand als beginnetje voor wat hopelijk een hardnekkige herstart wordt. Stof genoeg, Mulisch moet nog even het graf in geprezen worden enzomeer, maar om te beginnen is hier even de lokale weersverwachting: sneeuw en nog eens sneeuw (en zo hoort het ook). De herfst is history, waarvan akte:

De herfst heeft het gehad

Deze foto is van een week of twee geleden toen de herfst nog draalde en druilde, maar ik verwoed op kantoor verwijlde en er geen tijd voor bloggen bestond. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik deze Zondag niet op kantoor ben, maar dat ik me wel de luxe kan permitteren even uit het raam te kijken, van links naar rechts:

Uitzicht van kantoorvenster 1

In de verte de torenspits van het kerkje van Tornio en het stadhuis. Het rode gebouw links en het witte gebouw rechts horen bij de school.

Uitzicht van kantoorvenster 2

U ziet hier één van de parkeerplaatsen van de school. De kastjes op de voorgrond zijn stopcontacten waarop men de motorverwarming van de auto kan aansluiten. Ze staan op paaltjes opdat ze boven de sneeuw blijven uitsteken (daar is over nagedacht).

Uitzicht van kantoorvenster 3

Het sneeuwt, maar dat valt moeilijk te zien op dit plaatje omdat de witte achtergrond en de driedubbele ramen het contrast wegnemen. Ergens in de witte sneeuwmist ligt Zweden verborgen. En als ik nu denk aan hoe het in Nederland regent ende mot, kan ik een tevreden glimlach niet onderdrukken…

This entry was posted in Paul Nijbakker, Standplaats Tornio. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

