Hoe of dat het hoort

PaulLaat ik weer eens een fotoblogje serveren dacht ik van het weekend, terwijl de regen zachtjes tegen het kantoorraam tikte. (Ja, u denkt toch niet dat we in het onderwijs kunnen luieren tijdens de weekeinden?) Vorige week had ik kunnen genieten van één dag winterweer. Het weer ervoor en erna was van een druilende ellende: met overdags wind en natte sneeuw, zodat je ‘s avonds door de smurrie naar huis moet soppen en met ‘s nachts af en toe nét genoeg vrieskou om de volgende ochtend gracieus op je bakkes te kunnen gaan. Ik ben bijna blij dat ik de Kerstperiode in de Oost ga doorbrengen. Als het daar zeikweer is, dan betreft het tenminste ander zeikweer… (Ik wilde aanvankelijk “kutweer” schrijven, eidoch ik wil de vrouwelijke genitalia niet in diskrediet brengen.)

Maar goed, vorige week Woensdag hadden we dus in Tornio één enkel dagje normaal winterweer en ik heb van die gelegenheid gebruik gemaakt om de onderstaande plaatjes te schieten. Zodat u kan zien hoe het hóórt te zijn.

een dagje winter

een dagje winter

een dagje winter

This entry was posted in Paul Nijbakker, Standplaats Tornio and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Hoe of dat het hoort

  1. Rob Alberts says:

    Mooie foto’s.
    Het zal in Nederland wel weer een kwakkelwinter worden ……
    Miezerige groet,

  2. @Rob,
    Ik reken erop dat dat in Insulinde ook zo zal zijn…

  3. Rob Alberts says:

    Is de winterslaap nog niet afgelopen?
    Ik kijk uit naar een volgende blogpost.

    Afwachtende groet,

Leave a Reply

