In Welke Eeuw Leven We ook al weer, Meneer de Procureur?

PaulDe vaderlandsche traditie getrouw, hebben wij de vijfde Mei met overgave gevierd. Wij boffen toch maar met onze vrijheid, nietwaar. Ons werd op al de basisschool geleerd dat het een verworvenheid was dat je in Nederland kon zeggen dat de eerste minister, bijvoorbeeld, een Arschloch was. Tijdens de Duitse bezetting was dat wel anders, vertelde onze meester. Toen kon je daarvoor worden gearresteerd…

Willy

Al ben ik van Duitschen bloet, ik meen het toch goed.

Omwille van de verdediging van deze verworvenheid schaar ik mij in het koor van protest met deze leuze: FUCK DE KONING! Persoonlijk heb ik niks tegen W.A. van Buren ook al is ie dan van Duitschen bloet (zo’n 97% heb ik berekend), maar ik verdedig het recht om hem te kunnen beledigen zonder daarvoor gearresteerd te worden. Net zoals hij niet de cel in gaat als ie mij zou omschrijven als een vuile Deetman.

En om niet te discrimineren voeg ik er nog aan toe dat wat mij betreft iedereen in het universum een flinke beurt mag krijgen inclusief de god bij wiens gratie Willy monarch is.

This entry was posted in Jeremiades, Paul Nijbakker and tagged , . Bookmark the permalink.

11 Responses to In Welke Eeuw Leven We ook al weer, Meneer de Procureur?

  1. Anton Lustig says:

    Wat ben je toch gul, Paul 😉

    Ik dacht ook toen ik dat berichtje over “fuck de koning” hoorde: Laat die schreeuwer toch gewoon zijn gang gaan, dan is er niets aan de hand!

  2. Rob Alberts says:

    Het beledigen en schelden is niet mijn hobby.
    Ook hoor of zie ik dat liever niet van anderen.
    Maar om daar nu zoveel aandacht aan te besteden?

    Is schelden en beledigen het begin van ergere zaken?
    De ophef in de media over een schreeuwlelijk en de kans op een rechtzaak tegen deze schreeuwlelijk begrijp ik ook niet.

    Vriendelijke groet,

  3. Hans Geleijnse says:

    Er is voor deze PG een topjob met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden vrij. Hij moet alleen bereid zijn te verhuizen. Naar Thailand.

  4. Ordinair schelden en beledigen vind ik ongepast, maar al naar gelang het doelwit (neem nou een Loedershenko, of een Ploertin, of een andere filantroop-voor-het-leven) moeten creatieve krachttermen kunnen. Ik vind dat de wet geen uitzonderingen mag maken; niemand is boven kritiek, hoe vulgair ook, verheven.

  5. cor verhoef says:

    Grappig hoe het tokkievolk van de PVV aanhang ook reageerde. De PVV is bepaald geen baken van koningsgezinheid, maar zodra iemand met een buitenlandse naam “fuck de koning roept’ wordt er op allerlei sociale media moord een brand geschreeuwd en ‘deporteren die hap!” gegild.

  6. Wat natuurlijk ook niet echt eerlijk is, is dat iemand die ‘Fuck meneer De Bruin’ roept hooguit 3 maanden de bak in gaat, terwijl je voor ‘Fuck de Koning” 5 jaar kunt krijgen. Wellicht was het slimmer geweest van die meneer om ‘Fuck W.A. van Buuren” te roepen?

  7. @Meneer,
    Ik zie niet in waarom je de bak in zou gaan als je “Fuck meneer de Bruin” roept. Zolang je geen valse informatie over meneer de Bruin verspreidt of zijn privacy schendt doe je niks strafbaars (en anders zeg je gewoon dat het journalistiek is: de Privé komt daar al decennialang mee weg).
    Op de keper beschouwd, bestaat de koninklijke familie uit eerste en tweede generatie allochtonen die hier van “onze” belastingcenten komen leven; gek dat we daar de PVV nooit over horen…

  8. Anton Lustig says:

    Wat de fuk dan ook (wat of wie er ook gefukt wordt) toch vind ik deze uitspraak van de koning wel van ruiterlijkheid getuigen:
    http://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/22/koning-ik-zal-opheffing-verbod-op-majesteitsschennis-steunen/

    • Rob Alberts says:

      Het fukken en fokken door de pubers stuit mij tegen de borst.
      De ophef over fukken en fokken met en bij de Koning hoeft van mij ook niet.

      Ach, een beetje vriendelijkheid en aardigheid blijft altijd plezieriger!

      Vriendelijke groet,

Leave a Reply

