U houdt van sneeuw?

PaulDan krijgt u sneeuw! Toen slapend triumviraatvennoot, dhr Terbuyl, mij onlangs een sarcastisch ende ironisch epistel deed toekomen waarin hij toelichtte hoezeer hij in beslag werd genomen door het meten van de sneeuwdiepte op Bali (getuige bijgevoegde foto), kon deze heer niet anders dan risposteren met bijgevoegde foto’s. Laat dit een les zijn voor allen die ‘s winters in veel te warme landen verpozen; zoveel schoonheid wordt misgelopen door chionimisantropen die wone in de tropen.

Hier is de aanleiding, een overduidelijke provocatie, zeg nu zelf:

Bali strand

Een troosteloze aanblik, zo een strand zonder dat er maar een vlokje te bespeuren valt.

En dan hier de gerechtvaardigde riposte uit Lapland:

Bankje

U heeft een bankje in uw achteruin, nou wij ook hoor…

Organische vormen

Wat mijn voormalige tekenleraar zou omschrijven als organische vormen bij nacht

Avondshot

Nog zo’n avondshotje bij lamplicht, zucht…

Takje en dakje

Geen commentaar nodig (Darn, toch commentaar gegeven!)

Wittevingers

Deze noem ik “Jan met de witte vingers”

Zegmaarnietsmeer

Hoe kan iemand hier nou nee tegen zeggen?

This entry was posted in Paul Nijbakker, Standplaats Tornio and tagged , . Bookmark the permalink.

12 Responses to U houdt van sneeuw?

  1. Rob Alberts says:

    Vanmorgen zag de buitenwereld in de Bijlmer er ongeveer uit tussen beide fotoschetsen in.
    De gestadig neervallende regendruppels veranderde het dunne witte dek snel in een kledderige natte bende.
    Ik ga toch voor een duidelijke optie I of II.

    De roodborsten genieten gewoon van het strooivoer.

    Natte groet,

  2. @King,
    Tja, die zie je hier niet ‘s winters, mezen nog wel en verder stevige vogels zoals kraaien eksters en notenkrakers.

    @Rob,
    Ik las nu pas dat het in NL toevallig ook net gesneeuwd heeft. Je zou hast denken dat het daar ook winter is.

  3. Anton Lustig says:

    Toch moet worden toegegeven dat het op zo’n zonbeschenen bankje beter slapen is.

  4. cor verhoef says:

    Wat een ellende ende misere op de overigens fraaie platen *propt een stuk mango achter zijn huig*

    • @Cor,
      Plaat, het is er maar eentje van Bali. Overigens is er inmidels wel zo’n 40 cm bijgedwarreld, maar ik ben te lui om weer plaatjes te gaan schieten. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat ik mijn paspoort vernieuwen moet en dat blijkt alweer ingewikkelder te zijn geworden dan de vorige keer… verslik je niet!

Leave a Reply

