Ebolajenietindelurelegge!

PaulIs u ook geraakt door de ebolapaniek, lieve lezer? De laatste tijd was er wel erg veel griezeligs in het nieuws over deze virusziekte. Wellicht bent u bang voor ebola? Geen nood, het vaderlandsche oplichtersgilde komt u te hulp! Een Nederlandse internetondernemer biedt op zijn site anti-ebola water aan; dat is puur en zuiver bronwater, zonder actieve ingredienten (dus bij uitstek heel homeopatisch). En daarmee kan je jezelf virusvrij  houden. Dat wordt tenminste gegarandeerd door een beroemde Dr. waar nog niemand ooit van gehoord heeft (Nog obscuurder dan Dr. Leonard dus). En één flesje van dat mirakelwater kost een luttele 1999 Euri (dus dan moet het wel heel speciaal zijn, denkt een deel van de bevolking).

Terva Lakritsi (bron: WikiMedia)Ik zeg daarentegen: Niet doen, beste lezers. Slik die met een smeuïge kwak zalf bestreken plak lariekoek niet! Voor hen die ebola vrezen, heb ik een remedie in handen waarvan de effectiviteit tegen infectieziekten is bewezen: Leijona teerdrop (niet te verwarren met teardrop, al krijgen sommigen die in de ogen bij het nuttigen van dit oud-Finse volksmedicijn).

Jazeker, lezers, bewezen effectiviteit, want drop bevat de actieve stof glycyrrhizine, die antivirale eigenschappen bezit. Dat is vastgesteld in onderzoek aan onder andere de universiteit van Frankfurt. Daarnaast bevat deze speciale medicinale drop ook nog eens houtteer extract. Houtteer wordt vandaag de dag nog steeds gebruikt vanwege zijn antiseptische werking. In grootmoeder’s dagen werd teer al ingezet tegen de spookziekte van die tijd: tuberculose (het is dus eigenlijk geen teerdrop maar teringdrop). Active bestanddelen in teer doden TBC-bacillen, dat was ontdekt in onderzoek aan de universiteit van Leipzig (toevallig ook in Duitsland). Een Finse apotheker ontdekte een manier om teeressence in drop te verwerken en zijn apotheek heette Leijona, vandaar de merknaam.

Natuurlijk is dit natuurprodukt van pure grondstoffen niet gemakkelijk te verkrijgen in Nederland, maar geen nood: eenieder die bang is voor ebola kan aan mij (slechts) duizend Euro overmaken en dan wil ik wel een doosje Leijona opsturen. (Uit de goedheid van mijn hart uiteraard, omdat ik zo geëngaeerd ben om ebola de wereld uit te helpen (gelijk destijds de kernwapens) en helemaal niet uit winstoogmerk, vanzelfsprekend.)

This entry was posted in Jeremiades, Paul Nijbakker and tagged , , , . Bookmark the permalink.

11 Responses to Ebolajenietindelurelegge!

  1. Rob Alberts says:

    Graag ontvang ik gratis 100 kilo.
    Ik zal dan met verantwoord wetenschappelijk onderzoek aantonen dat dit wondermiddel voor meer ziekten te gebruiken is.

    Verantwoorde groet,

  2. Cor Verhoef says:

    Doe mij ook maar een kilo of tien. Is het ook goed wanneer ik 10 miljard Zimbabweaanse dollars over maak?

  3. King Billy says:

    Een ander alternatief, bewezen effectiéf, bied ik aan tegen €100,- als gedeeltelijke vooruitbetaling. No cure, no pay achteraf, indien dit bestelde medicijn niet conform de testresultaten haar werking doet.

    • @Sire,
      Dus als ik het goed begrijp als de patient toch overlijdt en dan zijn geld terugwil, dan betaal je zonder morren terug? Hoe edel 🙂 Een soortgelijk business plan als die knaap die onsterfelijkheidsringen verkoopt.

  4. stripman says:

    Je kunt ook een tientje overmaken op giro 555, dat helpt misschien echt…;o)

Leave a Reply

