VILLA SAUERKRAUT…

Der CorHet is toch niet te geloven? Eindelijk, na vijfenzestig jaar kunnen wij Nederlanders de Duitsers weer een beetje pruimen. We vinden zelfs dat ze goed voetbal spelen en ook de Duitse taal schijnt aan een come-back bezig te zijn op middelbare scholen in Nederland. Kortom, de Duitsers zijn voor de Nederlanders weer gewone mensen geworden. Het moffenpredicaat is zoooo twintigste eeuws…

Een Duitse tv-produktiemaatschappij vond dat het kennelijk allemaal te ver doorgeschoten is, de humanisering van de Teutonen, en besloot een paar camera’s te richten op de bewoners van Villa Germania, een appartementenkomplex in de Thaise stad Pattaya – wereldwijd beroemd om zijn “Ripley’s Believe it or not”, de go-cartbanen, de drijvende markten, Madame Tussaud,  en ander vermaak voor de hele familie. Dat is wanneer je met de gouverneur van Pattaya spreekt tenminste. Wanneer je een coca-boer uit de Andes spreekt en de naam Pattaya rolt van je tong dan is de reactie; “aah, Pattaya, fucky, fucky, chica’s lindas!!”

Die discrepantie in de wereldwijde perceptie van de goede stad, en de locale, is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan een public relations kinderziekte. Gaat wel over.
Villa Germania

Villa Germania

Terug naar Villa Germania en haar bewoners. Het hele complex wordt bewoond door tamelijk welgestelde, veelal gepensioneerde, tataaa, U, lieve lezer, raadt het al…Mo…eh, Duitsers. De camera’s hebben twee hoofdpersonen uitgekozen, Horst und Ingo. Horst is een Duitser die rijk geworden is in de Frühstückhandel (geloof ik, dat verstond ik, maar mijn Duits sucks): “Da hatte man eine Geschäfft und niecht lang dana, kommt der Zweitte und die Dritte und so weiter und so weiter”. Aldus Horst, die zich, gezeten op een Pattayaans terras over zijn buikje wrijft, met zijn tong klakt en met de beste wil van de wereld niet de indruk kan wegnemen dat Horst vindt dat hij het ongelofelijk met zichzelf getroffen heeft. Zijn onafscheidelijke handlanger is Ingo; wat hij in Duitsland deed weet ik niet, maar gezond kan het nooit geweest zijn.

Ingo und Horst

De televisie beelden, die onder de naam “Villa Germania, Forever Young” uitgezonden werden op RTLzwei, voeren de kijker voornamelijk naar bars en het strand en er wordt door Horst und Ingo veel in Thaise borsten geknepen, en billen worden op een gemütliche wijze betast en beklopt onder het genot van een biertje und een hapje en voor de oplettende kijker is het duidelijk dat de Thaise gezelschapsdames het allemaal niet erg kunnen waarderen. Ze laten de hijgerige, sexuele innuendo en handtastelijkheden gelaten over zich heen komen, terwijl ze hun nagels en mobieltje inspecteren.

Het zal de oplettende kijker ook opvallen dat Horst und Ingo niet erg te spreken zijn over de Russen die in steeds grotere getale in de Badplaats neerstrijken. De Slag om Stalingrad, waar de mof…eh…Duitsers jammelijk het onderspit moesten delven, zit Horst und Ingo duidelijk nog erg hoog. En Horst mag dan wel rijk geworden zijn in de Frühstückhandel, Igor is rijk geworden in de olie-en-gashandel. Voelt U ‘m, trouwe lezer? Nog even en de patjepeeer Horst is een proleet vergeleken bij Igor. Und das ist ganz Schade.

Al met al zijn de Duitsers, mede met hulp van deze soap, bezig aan een andere come-back, namelijk die van de luidruchtige, volgevreten, ongevoelige, pseudo-koloniale fuckwit…
 
This entry was posted in BKK Calling, Cor Verhoef and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

10 Responses to VILLA SAUERKRAUT…

  1. Nick says:

    Genau!

  2. @Cor,
    Thaise toetsenborden hebben geen Umlaut, dat is duidelijk. Ik zal even de puntjes op de u gaan zetten voor u.
    Begrijp ik het goed en is dit programma een soort Oh, oh, Cherso op z’n Duits (d.w.z. zonder platte humor of sportschoolspieren)?
    Ik deel je geërfde innerlijke verdeeldheid aangaande de Duitsers. Ik ben persoonlijk heel wat reuze toffe Duitsers tegengekomen (en ook een stel niet zo leuke, maar ja, het zijn mensen hè); ik heb dus eigenlijk geen reden om de Duitsers als groep negatief weg te zetten, maar onder de oppervlakte ligt nog steeds de familiehistorie.

    • cor verhoef says:

      Haha, nee Paul, Thaise toetsen borden hebben geen umlauds en kringeltekens. Zelfs geen trema’s.
      Ik ben ook nogal wat toffe Duitsers tegengekomen in mijn lange leven, maar dit is een column waar voor relativering geen plaats is.
      Dank voor de aanpassingen, mijn amigo…

  3. assyke says:

    hoezo comeback????
    :))

    hollanders en duitsers hebben nu een gezamenlijke andere vijand
    en dat verbroedert altijd zeer gemutlich

  4. fulpsvalstar says:

    Cor, ik heb toch een paar kanttekeningen.
    Elke mensensoort heeft zo z’n karikaturen, -denk maar eens aan de Friezen- voor het grootste deel prima lui maar daar zitten ook van die onredelijk koppige exemplaren tussen en dat zijn de karikaturen.
    De Horst en Ingo uit je blog zijn karikaturen die je inderdaad ook in het echt tegen kunt komen, maar dit soort patjepeeërs vind je in alle landen terug, weleen op zicht- en gehoorsafstan vaneen groep vezopen Nederlanders geweest?
    Wat betreft mijn verhouding met de Duitsers conformeer ik me met een uitspraak van mijn voorganger als voorzitter van de Stg. LO-LKP, LO-topman Professor Henk van Riessen:
    “wij vochten toen niet tegen de Duitsers maar tegen de nazificering van Nederland”.
    Kortgeleden is er een beroemd zanger overleden met wie ik meer dan 40 jaar goed bevriend geweest ben, ook hij werd opgeslokt door de oorlog en geraakte vrijwel onmiddellijk in krijgsgevangenschap, ik ga hem de totale krankzinnigheid van het nazi-regime niet verwijten en ook de na-oorlogse generaties niet, het is hen niet aan te rekenen dat die kut-oorlog mij mijn vader en mijn grootvader gekost heeft.
    Kortom…..de twee flapdrollen waar je het over had verdienen alle beschikbare minachting maar reken dat een heel volk niet aan.

  5. fulpsvalstar says:

    sorry, moet zijn: weleens en bezopen.

    • cor verhoef says:

      Fulps, ik begrijp je redenering, maar dit is een colum en daar is doorgaans geen plaats voor relativering. En die column heb ik verpakt in een recensie van de reality soap “Villa Germania, forever young”. Meer moet je er niet achter zoeken. Ik zal de Duitsers niet graag te kost geven die zich plaatsvervangend kapotschamen bij het zien van het gebodene.

Leave a Reply

