SPORTDAG OP NAIRONG: EEN FOTO IMPRESSIE

Gisteren was het Sportdag op Matthayomwatnairong high school, de school waar ik alweer 7 jaar met steeds toenemend en dan weer afnemend en dan weer toenemend plezier werk (U kent dat wel). Sportdag is voor mijn leerlingen de Dag. Er wordt op die dag niet alleen gesport, maar ook aan een soort theater gedaan. Vier groepen, geel, rood, blauw en groen,strijden om de bokaal “Best Cheerleading Group Ever” en dat doen de groepen met een duizelingwekkend fanatisme.

“A picture speaks a thousand words” zei Vincent van Gogh wel eens. Of was het Frank Capa? Drew is de maker van de foto’s in deze foto impressie.

"Green" had als thema "Zombies, Dood en Verderf". Door de make-up zien die meiden er veel ouder uit dan 15.Ze waren fantastisch...

 

Fotografie: Drew Stifler (16), leerling van Nairong.

This entry was posted in BKK Calling, Cor Verhoef and tagged , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to SPORTDAG OP NAIRONG: EEN FOTO IMPRESSIE

  1. De plaatjes zeiden toch niet genoeg, want nu ben ik nieuwsgierig. Als die groenen zombies deden, wat stelden die blauwen dan voor? En wat deden geel en rood? In ieder geval tonen de beelden dat Nairong geen armeluischooltje is.
    Die Drew heeft oog.

  2. cor verhoef says:

    Paul, de blauwen hadden als thema ‘recycling”, de roden “De Zee” en de gelen “Warriors”. Ik vond dat verder niet zo belangerijk. De foto’s zijn een selectie uit ruim 300 foto’s die Drew geschoten had. Dat selecteren viel niet mee.

  3. Richard says:

    Da’s nog eens wat anders dan de schooluniformen, hè?

  4. Marjelle says:

    Die foto van het meisje in het geel met staartje en verbaasde(?) blik springt er voor mij uit, Cor.

  5. Cor Verhoef says:

    @Richard,

    Toch ben ik blij dat ze niet elke dag in groene pettycoats komen opdraven.

    @Marjelle,

    Voor mij ook. Naturel, Dat is Por. Ze zit bij mij in de klas en heeft een soort Pippi Langkous-achtige charme.

Leave a Reply

