Weer Zomer – De Gele Draak

Een vrolijke noot vanuit het vroeg-zomerige Beijing
~~~ 

Heb alweer veel te lang nagedacht over wat ik nou weer eens zou gaan schrijven. Wilde het echte blogwerk al voornamelijk overlaten aan de échte blog-kunstenaars Paul en Cor, maar ja dat zou toch wel wat te gemakszuchtig zijn. Hoewel het probleem ook is dat ik aan onderwerpen zit te denken die nogal wat schrijfwerk vereisen. (Over dat ik “ook een boek” heb, mijn Verbazingen over de moderne wetenschap, en dergelijke.) Dat komt allemaal later nog wel. Dus ik dacht: even niet zo serieus en zwaar doen; gewoon eens een zonnig berichtje sturen.

Ik dacht om te beginnen maar eens een lichtvoetig stukje van mijn muziek te laten horen, dat past bij de tijd van het jaar. Nu de lucht warmer wordt, lijkt het ook of die ook meer gevuld is met allerlei dingen die uit de denkbeeldige ‘poriën’ van de mensen lijken te stromen. De zovele mensen om je heen stralen gewoon meer uit dan in de winter en zo ook kunnen je in jezelf allerlei tintelende dingetjes opvallen. Zoiets heb je in de winter toch niet. Mij leek dat het eerste stukje muziek in dit ‘pakketje’ wel met zulke dingen te maken heeft.

Wie ik ben? In mijn eerste blogartikel had ik mezelf al even voorgesteld. Maar je kunt nu ook een lang interview van mij lezen op Geledraak.nl, volgens mij de voornaamste infosite over China in het Nederlandstalige gebied. Hier is de link. Daar komt aan bod hoe ik in China terecht ben gekomen, hoe mijn band met de Jingpo-minderheid tot stand gekomen is en wat ik verder zoal doe, behalve bezig zijn met schilderen en muziek.

Over blog-kunstenaars gesproken, kennen jullie Cees? Deze rasechte Zeeuw, geen Papendrechter dus, schrijft een interessante blog over zijn bevindingen in Cambodja, en die zijn niet mis! Ik raad aan een kijkje te nemen: http://ceesincambodja.wordpress.com/

Allen een zo Vrolijk en Zomers mogelijke Zomer toegewenst!

Anton

This entry was posted in Anton Lustig, Kunst / Muziek, Prop Roots and tagged , , . Bookmark the permalink.

12 Responses to Weer Zomer – De Gele Draak

  1. Cor Verhoef says:

    Ha, daar ben je weer. Zomer in Beijing. Dat zijn niet van die halfslachtige zomers als die in het door westenwinden gegeselde noord-west Europa. Geniet er maar van!

    altijdzomergroet,

    cor

  2. Beter dan zomer in Zeeland

  3. Glaswerk says:

    Verdomd, het roemruchte Triumviraat maakt Chinese synth-muziek.

    “Luscious Path” en “Xiamen Summer Breeze” klinken goed.
    Het heeft in de verte iets weg van de muziek van Andreas Vollenweider.
    Maar dan op zijn Chinees uiteraard 😉

  4. Kleurrijk stuk weer. Ben zelf alweder gruwelijk druk, nu met het voorbereiden van een zomercursus Kritisch Denken, die afgeraffeld moet worden vlak voordat ik op reis ga. (Da’s handig, dan kan ik mijn zenuwinzinking op het strand van Lombok krijgen.)

  5. Anton Lustig says:

    Meneer Laatste moet Paul geweest zijn, want Paul ging Edwin opzoeken, voor het eerst in tien jaar, toch? Zet hem op met je nuttige cursus! Het komt allemaal wel goed en het wordt vast genieten op Lombok.

    @ Glaswerk
    Leuk dat je de muziek leuk vindt. Best een compliment. Er is evt. meer op http://www.myspace.com/anktonplankton

    Ik hoor wel vaker dat de mensen mijn muziek ‘Chinees’ vinden klinken en ik ben zo benieuwd wat dat nou inhoudt. Ik doe dat zeker niet expres. Hoewel ik in het eerste stuk wel een Chinese guzheng cither (software) bespeel, dat dan weer wel.

  6. de stripman says:

    Leuk ! Die muziek is prima geschikt als filmscore…;o)

  7. Anton Lustig says:

    Met ‘vroeg-zomerig’ bedoelde ik overigens dat het nog vroeg in de zomer is, niet dat de zomer alweer vroeg begonnen is. Lekker weer nog zonder zweten dus.

    @Stripman
    Voor 1 van jouw films dan misschien?
    Leuk, die kwantumkoppeling, vogelwebcams, vegetarische naaktkatten enz…

  8. Anton Lustig says:

    Je zult het geloven of niet, maar vandaag moet ik plotseling, voor ‘t eerst, mijn eigen gezang opnemen. Moet van de regisseur. Er wordt een tweedelige documentaire over mijn eigen persoontje gemaakt en omdat het behalve over mijn connectie met het Jingpo-volk ook over mijn kunstzinnige bezigheden gaat, zal ook alle muziek van mijn eigen hand zijn.
    Ik ben nu al schor! Dit is de melodie van het Jingpo-lied (eigen bewerking):
    http://www.reverbnation.com/tunepak/3320695
    Hee, ik heb OOk een blogspot: http://gebugampang.blogspot.com/

  9. ceeschamuleau says:

    Bedankt voor je gratis reclame, Anton.

    Ceesgegroetje

Leave a Reply

