Finland en Nederland op één lijn

PaulFinland en Nederland horen al in vele rijtjes thuis waarbij ze elkaar vaak niet veel ontlopen. In onze krimpende wereld is dat ook niet zo gek. Na volgend weekeinde zullen onze landjes elkaar wederom nader gekomen zijn. Waar Finland Nederland voorging waar het zinloze schietpartijen betrof door losers met vuurwapens was Nederland eerder met het stemmen op rechtspopulistische losers. Nu zijn deze verschillen weldra uitgebalanceerd.

Het incident in Alphen, het grootste bloedbad in dat dorp sinds de Vikingen er langs kwamen, is een eerste stap naar het evenaren van de Finse ervaring met zulke zaken. En Finland zal na de verkiezingen van zondag 17 April voor het eerst een club intolerante, onopgeleide gelukszoekers in het parlement kiezen. Het doelwit van deze sujetten zijn natuurlijk immigranten, maar omdat Finland maar weinig immigranten telt, keren ze zich ook tegen de Zweedstalige minderheid in eigen land.

We gaan zeer interessante tijden tegemoet.

En ik ga nu Noorwegen tegemoet, de foto’s komen later.

This entry was posted in Paul Nijbakker and tagged , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Finland en Nederland op één lijn

  1. Geniet van Noorwegen.Wat moet je anders

  2. Anton says:

    Interessante kruising van omstandigheden….
    Zit te zinnen op een uitgebreide reactie.

    We zullen vast nog wel meer te horen krijgen over die blonde Finse populisten van jou. Maar eerst Noorwegen dus. Is het vakantie of zo? Welke maand is het nu eigenlijk.

  3. @Paco,
    Ik zal m’n best doen, maar het is een werkbezoek en ik voel mijn hoofdpijn komen opzetten.

    @Anton,
    Het is April en de lente is dit jaar vroeg ingevallen; alle wegen waren al sneeuwvrij tussen Tornio en Tromsö (zo’n 700 km). Aangezien we hier ver boven de poolcirkel zitten is de nacht maar kort, maar ik ben hier dus om te werreken en van de stad zal ik helaas niet al teveel te zien krijgen.

  4. Anton Lustig says:

    Toch werreke dus. Maar geniet ook maar van de lente.
    Mijn nieuwe bijdrage “Afgezaagd” is een reactie op deze van jou. Nou niet denken dat ik jouw stuk afgezaagd vind hoor!

  5. Cor Verhoef says:

    Ik wens je veel sterkte, zeker omdat je ook met een buitenlandse vrouw samenleeft. De paralellen zijn inderdaad griezelig.

  6. Pingback: Fins Verkiezingsblogje: Stembustaalstrijd | Het Triumviraat

Leave a Reply

