ONTVETTEN OF OPZOUTEN…

Cor“Je vliegt naar China,

Of naar Kameroen

Bij Thai Airways

Is altijd wat te doen” (vrij naar Herman van Vliet).

Ja hoor, terwijl het werkelijke nieuws ondergesneeuwd wordt door niemendalligheden als exploderende kernreactoren, dreigende meltdowns en triviale stralingseenheden die boven “tien keer normaal” liggen (Bangkok Post, je verzint het niet) slaagt de Nationale Luchtvaart Maatschappij van Thailand toch elke keer weer toch pagina 7 te halen van de nationale Engelstalige krant.

Dat nieuws komt in het kort hier op neer:

“AL HET VROUWELIJKE CABINE PERSONEEL MET EEN TAILLE BOVEN DE 28, EN AL HET MANNELIJKE CABINE PERSONEEL MET EEN TAILLE VAN BOVEN DE 32, MOET OPZOUTEN”

Het woord “cabine personeel” doet de lezer vermoeden dat het ooit zo glamoureuze beroep van stewardess toch een verontrustende devaluatie heeft ondergaan.

Thai Airways is aan het “ontvetten”.

Ik vraag me af of de CEO van Thai Airways beseft dat Amerikanen en Europeanen met een taille van 32 GEBOREN worden

Ik heb nog nooit met Thai Airways gevlogen, maar het cabine personeel wat met een rolkoffer in het kielsog over de nationale luchthaven struint, kan stuk voor stuk een salto maken in een TL-buis. Een vriend van mij riep ooit: “As je diep snuift, zitten ze an je neusgaten”

Ik heb dus kennelijk iets gemist.

Vorig jaar ontstond er een andere rel in de Thaise cabine personeelwereld.

Er kwam een soap op tv over het reilen en vliegen van een imaginaire Thaise luchtvaart maatschappij, waarin  de bevallige maatje 28 stewardessen elkaar met de regelmaat van de klok de ogen uitkrabten om de gunst van de kloeke gezagvoerder (met plaksnor) te winnen.  Het cabine personeel was “not amused”.

Duizend maatje 28 stewardessen eisten van de producer van de show dat de soap van de buis gehaald werd omdat het een “verwrongen beeld” gaf van het nobele beroep van “air hostess”.

De serie werd van de buis gehaald, ondanks huizenhoge kijkcijfers, wat doet vermoeden dat de dochter. die kotszakjes uitdeelt aan het boeren en scheten latende vliegpubliek, druk heeft uitgeoefend op haar vader, die ongetwijfeld twee dagen per week een leren stoel warm houdt in het Thaise Lagerhuis.

Je verzint het gewoon niet…

En dan nu over naar Japan.

Fat bitches…

This entry was posted in BKK Calling, Cor Verhoef and tagged , , , . Bookmark the permalink.

15 Responses to ONTVETTEN OF OPZOUTEN…

  1. :-))) Ja hoor alle vooroordelen moeten in stand gehouden worden.

  2. assyke says:

    of ze gaan op het vliegdieet
    als je daar geen wespentaille van krijgt
    dan weet ik het ook niet meer

    ik ben blij dat jij tenminste nog over de echt
    belangrijke zaken in het leven blogt

  3. Cor Verhoef says:

    @Assyke,

    Ik noem het het ‘net niet nieuws;\’.

  4. ceeschamuleau says:

    Zeggereens Cor, wat is dat met jouw blog! Als ik je aanklik vliegen bij mij alle stoppen door. Mijn muziek (FM Radio is mijn enige muziekbron! ja, nog steeds) en het windooswieltje blijft maar draaien.

    Goed, de stjoewardessen van Taai Ehrwees. Leuk verhaal. Typisch Cor. Inderdaad, wat zeuren ze dan in Japan…

    Ceesgegroetje

  5. Veel mensen onderschatten de wreedheid van de mensheid

  6. ceeschamuleau says:

    Enne, waarom sta ik nog niet in je Blogroll (is dat een soort veganistische springroll?)

  7. Cor Verhoef says:

    @Paco, niet alleen onderschat, maar ook enorm onderbelicht…

    @Cees, dat komt omdat mijn blogs zo krachtig zijn. Oppassen dus..

    Cees, je staat niet op mijn blogroll omdat ik niet weet hoe ik die aan moet maken. Heeft Paul gedaan. Ik zal eens gaan expirementen

  8. Richard says:

    Een oud verhaal dat het bij het personeel van een grote vaderlandse luchtvaartmaatschappij nog steeds goed doet gaat over een eerste-klas passagier die aan een stewardess gevraagd zou hebben sinds wanneer die maatschappij boerinnen in dienst had. Waarop de stewardess, naar verluid, geantwoord zou hebben: sinds we vee vervoeren. En daarna, nog steeds naar verluid, op de vaderlandse straat kwam te staan.
    Aan passagiers mag ook wel eens iets gedaan worden!

    • Cor Verhoef says:

      @Richard,

      Ik ken dat verhaal ook. In plaats van ontslag had ze salarisverhoging en promotie moeten krijgen.

      • Als het nu zo’n plebejer uit de Economy class was geweest, was ze er nog mee weggekomen, die hebben misschien nog gevoel voor humor na uren opgevouwen te hebben gezeten tussen een mammoet en een pappoet met krijsbaby. Maar bij een heer uit de First class kun je zoiets niet maken; zo’n varkenskop wil niet voor rund uitgemaakt worden.

        Om een andere blogger aan de blogrol toe te voegen, moet je eerst de URL van diens blog copiëren en daarna in ons blog gaan naar het blokje “Links” (in Dashboard view). Klik Nieuwe toevoegen en daarna naampje invullen, URL inplakken, even Blogrol aantikken en de knop Link toevoegen klikken.

  9. @Paul,

    waar vind ik de URL?

    Wanneer die dame inderdaad is ontslagen vind ik het een typerend voorbeeld van disloyaliteit van een bedrijf naar zijn personeel. Een knee-jerk reactie na een actie van een jerk. Die vent kreeg precies het antwoord dat ie verdiende.

  10. assyke says:

    moet ik nou echt geloven dat cor uitgelegd moet worden
    wat en hoe een url werkt?
    te weinig testosteron…???

  11. Cor Verhoef says:

    @Assyke,

    😉

    Kweenie.

Leave a Reply

