Standplaats Tornio: Echte Winterwandeling

PaulOK, Nederland heeft ook eens een echte winter, volgens de meteorologen zelfs dankzij de opwarming van de ijszee. Maar voor het echte werk moet je toch iets noordelijker komen kijken. Ik plaats deze plaatjes genomen tijdens een recente wandeling van en naar mijn kantoor, vooral zodat we, zonder ons uit te sloven, tijdens de feestdagen toch iets te vertonen hebben. De “hunters’ pie” is nog maar net achter mijn verstandskiezen verdwenen en bij Ed op Lombok ligt de kip(pengriep) Sulawesi ook zwaar op de maag, terwijl Cor in Bangkok het laat maakt met toasten op de spoedige bevordering van zijn schoolhoofd. Need I say more…

Het kerkje van Tornio voor zonsopgang

Het inmiddels voor de lezers van dit blog wel bekende kerkje van Tornio met het oude kerkhof eromheen terwijl ik op weg ben naar mijn kantoor voordat de zon is opgekomen.

Porthania, de oude houten school

Porthanin koulu, de oude houten school tegenover de kerk, in het hoekkantoor rechts had ik in 1999 mijn bureau.

Kauppakatu

Het einde van Kauppakatu waar mijn tegenwoordige kantoor zich bevindt, achter de camera.

Kerkje van Tornio 's middags in December

Het kerkje van Tornio nu tijdens het middaguur op weg naar huis van kantoor.

Kerkje van Tornio 's middags in December

Nogmaals het kerkje en het kerkhof maar genomen vanonder de bomen op het plein voor Porthania.

De oude brug van Tornio in de winterzon

De oude brug van Tornio met het vroegere station Tornio aan het einde. De zon staat op zijn hoogste punt (foto van 24 December).

Zicht op het Noorden vanaf de oude brug

Een zicht op het Noorden genomen van dezelfde positie als de vorige foto. De rivier en het eiland Pikisaari zijn te zien onder het ijs en de sneeuw.

Home Sweet Home

Vanaf de oude brug genomen: Het rode flatgebouw waarin ik mijn bescheiden appartementje heb. Weldra ben ik thuis.

This entry was posted in Paul Nijbakker, Standplaats Tornio and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

