CRAZY HORSES EN JIMMY’S STEMPOLIEPEN…

CorWat is het toch fijn dat in deze PVV-gehaktdagen er ook nog genoeg bloggers overblijven die de verleiding kunnen weerstaan en over iets totaal anders schrijven. Ik hoor sommige mede-bloggers onder U denken: ‘Huh, bestaat dat dan, iets “totaal anders”?’

Het ‘Alle dertien fout’ van Bart was zo’n blog en het lezen ervan deed Glaswerk naar zijn computer rennen om vernietigend uit te halen met een mega-metablog waarvan de schroeiplekken op mijn computerscherm tot op de dag van vandaag, stille getuigen zijn…

De verschillende braaklijsten die ik bij Bart aantrof konden mijn goedkeuring alleen maar wegdragen. Maria Carey, check, Whitney Houston, check, Marco Borsato, check, Harpo, check, Osmond brothers, ch…

Er ging bij mij 1 wenkbrauw omhoog. Crazy Horses? Tot mijn verbijsterende ontsteltenis kreeg dit gouden nummer uit 1972 ook nog eens heel veel bijval van andere bloggende Osmond-haters…

Ik ben zojuist eens op Youtube gaan kijken, en ja hoor, verdomd, daar waren ze, daar stonden ze, met Donny Osmond, waar het meisje waar ik in de derde klas verliefd op was regelmatig van in katzwijm viel tijdens de klei-lessen, achter de ‘weeeeehh, weeehhh’ synthesiser.

Begrijp me niet verkeerd, beste bloggers en Osmond-haters, maar de Osmond Brothers hebben in mij, als acht-jarig jochie, de rocker wakker gerockt.

Er kleefde echter 1 lullig vlekje op het Osmond blazoen. Dat was Jimmy. Het kleine, zingende, vette, over-enthusiaste, nagemaakte pokkeventje, dat “A Long Haired Lover From Liverpool” tijdens de kerstdagen van de natte winter van ’72 naar nummer 2 van de Britse top 40 krijste:

Ik vraag me vandaag de dag nog steeds af hoe het toch mogelijk is geweest dat hij tijdens bovenstaande opname niet meteen is neergestort door een acute aanval van kwaadaardige mega-stempoliepen, want wanneer je je stembanden zo ver samenknijpt om die hoge D-majeur te halen, dan komen er allerlei griezelige enzymen vrij in de keel en kan het publiek de naar boven poppende poliepen – ‘pop’, ‘pop’ – boven het liedje uithoren, neem dat maar aan van een blogger met een bereik van een halve octaaf…

De vraag is natuurlijk, wat zou Jimmy nu doen? Het kereltje van toen is van mijn leeftijd en moet toch ook ergens van leven?

Jimmy runt het Osmond Brothers Theater, in Branson, Missouri, waar hij nog steeds “Long haired Lover From Liverpool” krijst.

Alleen op aanvraag.

This entry was posted in Cor Verhoef, Jeremiades. Bookmark the permalink.

One Response to CRAZY HORSES EN JIMMY’S STEMPOLIEPEN…

  1. Pingback: Riemen vast: Zweeds Feminisme | Het Triumviraat

Leave a Reply

