LES VACANCES DE MONSIEUR COR ET NING…

Cor

Als dit onderwerp de trollen niet buiten de deur houdt, dan weet ik het niet meer. In de eerste plaats spreken of lezen trollen geen Frans en in de tweede plaats is “vakantie” een onderwerp waar trollen zich niet mee kunnen identificeren. Trollen houden namelijk nooit vakantie. Die gaan 24/7 door, alsof hun leven ervan afhangt.

Maar volgende week is het weer zover. Dan gaan Ning en ik op vakantie. Onverdiend en daarom des te lekkerder.

Deze keer gaat de reis naar Krabi en bonafide rotsklimmers onder U, hondstrouwe bloggenoten, zullen nu wellicht kreetjes slaken van verrukking en herkenning.

Krabi, om precies te zijn Phra Nang beach, is a “Heaven for Rockclimbers”, Aldus een miljoen reisgidsen, die dit Zuid-Thaise strand aan de Andamaanse zee in even zovele superlatieven bespreken. Wat drijft een mens tot rotsklimmen? Met die centrale vraag zullen Ning en ik afreizen, een vraag die wellicht nog intrigerender is dan “Wat drijft een mens tot de hengelsport?” of “Wat drijft een CDA-er tot actieve euthanasie van zijn partij?”

We hebben ons voorgenomen om, voordat we in die spotgoedkope vliegtuigstoel van “Collision Air” ploffen, eerst het boek van Mart Smeets “Mijn Zeven Decennia (and counting) In De Sportjournalistiek” te raadplegen voor een treffende vragenlijst die we zullen voorleggen aan de rotsklimmers, ‘s avonds aan de bar,na een lange dag rotsklimmen.

“Wanneer je daar bungelt, aan die rots, wat gaat er dan door je heen?”

“ Wat gaat er door je heen wanneer je weer beneden bent?”

“Zit dat in de familie bij jou, rotsklimmen?”

“Ben je wel eens naar beneden gedonderstraald?“

“Wat gaat er dan door je heen?”

“Weleens verdwaald, op zo’n rots?”

“Gaat de mobiel mee, op zo’n rots?”

“Wie bel je dan zoal?”

We nemen alles op video op, over een paar weken, exclusief en gratis voor niks, op het VKblog…

Krabi Rock Climbing and tours

(mobieltje gaat af)

 

Dit bericht maakt deel uit van de groep(en)

Volgend artikel in dit blog

23reacties Volg reacties met RSS aanbevelen Waarschuw de redactie Je moet inloggen om het bericht in een van je groepen onder te brengen Attendeer je vrienden Delen op nujij.nl Delen op ekudos.nl Delen op del.icio.us
Avatar van Glaswerk Glaswerk 05-10-2010 12:14

@Cor: En hoe voelt dat nou, nu je dit met ons gedeeld hebt?
Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet Catharina Anna Maria van Vliet 05-10-2010 12:14

Ik hoor bij hen die je nooit zullen begrijpen ……. maar dat maakt niet uit toch?
Avatar van cor verhoef cor verhoef 05-10-2010 12:25

@Glaswerk,

Het voelt goed. Ik zou bijna willen zeggen, erg goed…

@Cat,

Zo makkelijk ligt het niet. Neem nu bijvoorbeeld bloggen. ook een soort rotsklimmen, maar dan op de begane grond…

Hmm, foto die ik van het internet had geplukt is ineens verdwenen.

Avatar van Glaswerk Glaswerk 05-10-2010 12:33

@Cor:
Ik zou bijna willen zeggen, erg goed…

Misschien zelfs tè goed?
Kom kom Cor, gooi het eruit voordat het mentaal gaat verklonteren…

Avatar van assyke assyke 05-10-2010 12:36

maar jullie gaan het zelf niet doen, begrijp ik dat goed?
passief genieten van andermans worstelingen in de lucht,
met de camera in de hand?

pfffff…dat is een zorg minder

tip:
wil je trollen echt buiten je blogdeur houden, dan moet je ook
het blogje in het frans plaatsen!!!

Avatar van antoinette duijsters antoinette duijsters 05-10-2010 12:57

Ik wens jullie veel plezier, misschien beginnen met een wandje van 2 meter:-)
Avatar van cor verhoef cor verhoef 05-10-2010 13:04

@Glaswerk,

Aquariumhouders zoals ik, zijn een gesloten volk. Dat zit in mij en in hen.

@Assyke,

Mijn rotsklimjaren liggen al jaren achter me. Maar wanneer ik die jonge generatie zo zie klauteren -vroeger noemden we het “rotsklauteren, ver voor de geavanceerde inlijnhaken- krijg ik zin om pardoes die klauterkisten weer uit de schuur te halen. Dat gevoel verlaat je nooit weer.

Blog in het Frans? Je overschat me 😉

Avatar van cor verhoef cor verhoef 05-10-2010 13:21

@Antoinette,

Ik ben al bekaf wanneer ik de filter van mijn zoutwateraquarium verwisseld heb.

Avatar van kuifje simon kuifje simon 05-10-2010 13:21

” En wat doet dat nou met jou ” vroeg de therapeut ” waar raakt ut en waar snijdt ut “
Avatar van cor verhoef cor verhoef 05-10-2010 13:37

@Simon,

Dat is voor U een vraag en voor mij een weet. Volgende vraag.

Hoe vind je m’n Frans?

Avatar van Paul Nijbakker Paul Nijbakker 05-10-2010 15:37

Frans, tja, kheb de vrijheid genomen een lettertje toe te voegen (schoolfrik 4-ever)

Klimmen, na de boompjes van m’n jeugd, heeft me nooit kunnen bekoren, zelfs niet op de sociale ladder.

Avatar van cor verhoef cor verhoef 05-10-2010 15:49

@Paul,

Dank, de liedjes van Julien Clerc zijn nooit blijven hangen.

Op mijn twaalfde, naar beneden turend vanuit de top van een Kromwilg, wist ik het ook ineens: dit nooit meer…

Avatar van Annelies Annelies 05-10-2010 16:30

Ziet er op de foto’s (google) prachtig uit zeg, ik zou het wel weten en lekker beneden blijven!!
Doen jullie voorzichtig……;-))
Avatar van Mo Mo 05-10-2010 19:57

er valt toch zeker nog wel meer te genieten op dat Zuid Thaise strand?
Avatar van oliphant oliphant 05-10-2010 23:52

Et, eeh Corre, comment tu te sentiras si tu reviendras sain et sauf chez toi, avec Ning?

Ça sera l’íntention, je suppose.

Je vous souhaite touts les deux des vacanses formidables et soyez prudent. Tu n’est plus si jeune que tu penses:-)

Au revoir, O.

Avatar van cor verhoef cor verhoef 06-10-2010 05:06

@Chiel,

ne t inquiete pas pour nous, c est la premiere fois que l on fait ce genre d activite
tout se passera pour le mieux.

que veux tu dire par “Tu n’est plus si jeune que tu penses:-) ”
juste pour info 46ans c est l age ideal pour faire de l escalade

@Mo,

Ach, the usual crap; duiken, kayakken, spelonken, snorkelen, strandjutten, boeken lezen, mensen kijken, diepzeevissen, garnalencurries verorberen, bier drinken, boottochten naar onbewoonde eilenden maken en andere maritieme bezigheden.

@Annelies,

We passen op. Over een paar weken plaatsen we de video op dit blog.

sorry, kan weer eens niet inloggen

Avatar van BS BS 06-10-2010 07:13

Krabi, is die rots er nog na de tsunami?
Niet die van de islam, maar van bevende aard maammie?
Have fun Cor ami
Avatar van cor verhoef cor verhoef 06-10-2010 08:51

@Blacksmoker,

Ja die rots is er nog, over het hoofd gezien door die kromzwaardzwaaiers.
Merci, buddy, gawel lukken.

Avatar van Fulps Valstar Fulps Valstar 06-10-2010 10:53

Zelfs het denken aan- of kijken naar activiteiten die meer dan een meter boven de begane grond plaatsvinden bezorgt mij griezels.
Evengoed….geniet je vakantie.
Avatar van cor verhoef cor verhoef 06-10-2010 11:39

@Fulps,

We gaan zelf ook niet klimmen. We gaan op zoek naar de Essentie van de “Rock climber’s Subculture”

Daar gaan we een video over in elkaar knutselen.

groet,

cor

Avatar van Henk Boorsma Henk Boorsma 06-10-2010 17:57

He Cor, welke rotsen ga je zoal beklimmen?
Ik heb ooit op Koh Taw geklommen, maar dit lijkt me ook wel wat.
Veel plezier.
Henk
Avatar van cor verhoef cor verhoef 07-10-2010 10:00

@Henk,

We gaan, zoals al eerder opgemerkt, zelf niet klimmen. Ik ben namelijk claustrofobisch. We gaan een video trachten in elkaar te knutselen over de Tragiek van de Rotsklimmer (titels veranderen met de minuut)

groet,

cor

Avatar van cor verhoef cor verhoef 07-10-2010 13:34

Na pakweg 48 uur mag ik konkluderen, het is gelukt, geen trol te bekennen.
Beste trollen, mijn volgende blog gaat over “het leven is mooi”
This entry was posted in BKK Calling, Cor Verhoef. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

