APARTMENT ZERO: URBAN LIVING IS ZO KUT NOG NIET..

CorTerwijl Nederland zucht onder een ongekend hete zomer     (hihihihi), zijn Ning en ik inmiddels verhuisd naar een apartement in Bangkok Noi. En we hebben geconcludeerd dat dat iets is wat we veel eerder hadden moeten doen.

Hebbie wel eens, dat je denkt, had ik dat maar eerder gedaan; ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat Hans van Willigenburg na zijn eerste zonnebank dacht; “Had ik dat maar eerder gedaan”. Of neem nu bijvoorbeeld de oliemaatschappij BP, die er eergisteren eindelijk in geslaagd is op een dop op het gat te plaatsen, waarvan de vraag is; “zal ie het houden?” Desondanks wordt er in die kringen ongetwijfeld verzucht; “hadden we dat maar eerder gedaan.
Dagelijks laten we ons per motorfiets door bananenplantages, fruitboomvelden en langs een griezelige klong vervoeren naar school, een ritje van nog geen vijf minuten.
‘s Ochtends genieten we in alle vroegte van koffie op het balkon, terwijl de longtailboten vol met Aziatische toeristen Klong Bangkok Noi afscheuren, zeven verdiepingen lager.

Aziatische touroperators houden er een uitputtend dagschema op na wanneer je het mij vraagt, want als we om zes uur ‘s ochtends, wanneer de zon net op is, al Thaise scheurijzers vol met Taiwanezen voorbij zien spuiten, terwijl wij nog in ons pendekkie klontjes suiker in onze “Arabica” laten plonzen, mag je er toch wel vanuit gaan deze enthusiastellingen op zijn laatst om half vijf in rotten van drie aan het ontbijtbuffet staan om hun dampende noedelsoepjes op te scheppen.

Ach, de economische groei in die landen moet ergens vandaan komen, zeggen Ning en ik dan tegen elkaar.

Ik ga een verrekijker aanschaffen om die lui eens wat beter te bekijken, maar het zou me verbazen wanneer ik een gelaatsuitdrukking aantref op het gezicht van Park Il Kim die zegt: “hadden we dit maar eerder gedaan”

This entry was posted in BKK Calling, Cor Verhoef and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

