Ode aan Ega, 9

Voetstappen (foto by Jussi)

De naakte welving
mensenvoet
herschept het wezen
van het strand
Afdrukken van
de dans des levens
als woorden
in het zachte zand
Een liefdesverklaring
die doch weldra
de zilte zee
uit zal wissen
Als gold het
een zomergezegde
dat in de herfst
niemand nog zal missen
Maar het gevoel
van geluk in jouw
naakte bestaan
raak ik nooit meer kwijt
Die afdruk
in mijn ziel, chérie,
is als een voetstap
in de tijd.


Gediplomeerd en wel

Mijn ega na de examenceremonie met haar afstudeerparafernalia, inclusief de afgestudeerdenmuts; de versie voor onderverpleegsters heeft, zoals u wellicht kan zien, een blauwe band en tres.

PaulHet mag, na negen egaodes, gevoeglijk bekend zijn dat ik zeer tevreden ben met mijn levenspartner, maar deze dagen ben ik nóg trotser op haar dan voorheen. Mijn ega is geslaagd voor haar opleiding in geriatrische zorg. In weerwil van haar dyslexie heeft ze die veeleisende beroepsopleiding afgerond in een moeilijke vreemde taal als het Fins. Ik neem mijn petje voor haar af, terwijl zij de hare nu op mag zetten. Hiep hiep hoera voor mijn ega! Chapeau!


This entry was posted in Egaode, Paul Nijbakker and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

