IK BEN ONTSTEMD, ALS HEER ZIJNDE…

Cor“Ollie, jongen, vergeet nooit dat de zwakke schakels de ketenen zullen afwerpen”, zo sprak mijn goede vader reeds in mijn jeugd…

Vandaag de dag voelt een heer zich, op deze mooie regenachtige zomerse dag, ontredderd en teneergeslagen. De markies heeft gewonnen, en dat steekt een heer met een teer gestel.

Onzachtelijke lieden nemen dit goede land over en dat terwijl mijn jicht onalleraardigst meent op te moeten kunnen spelen, als men begrijpt wat ik bedoel.

IJzerkeizers en betonbaronnen spelen een ragfijn spel, om de kleine lieden te vertrappelen en te verzwakken.

Als heer, die graag goed doet, stoort mij dat.

Recht uit het hart, zou ik willen spreken tot diegenen die vandaag hun dunne stemmen hebben uitgebracht op kwalijke wegen, gevuld met wurrel en donkere dampen, tot die lichte lieden van zware zeden en nachtelijke knieschoten: ” Een gruwel wacht U in de toren van de stad Den Haag”.

Zelfs van middenstanders verwacht een heer gerechtigheid.

Zwaar zijn de tranen van een ontstemde heer, die nu uitkijkt op zijn eigen eenzame weg.

Voor iemand voor wie geld geen rol speelt, sluit ik nu gaarne af.

De heer O.B.B. te B.

This entry was posted in Cor Verhoef, Jeremiades and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to IK BEN ONTSTEMD, ALS HEER ZIJNDE…

  1. Anton Lustig says:

    Kop op, beste Heer Ollie, we zullen wel zien hoe het loopt. En boontje komt toch immers meestal om zijn loontje? Iedere dag een boswandeling is gezond. En had Juffrouw Doddeltje niet van die weldadige olie voor op de knieen?

Leave a Reply

