Wapenvondst in Tornio

PaulNa het zien van de foto’s die de Israelische commando’s hebben gemaakt van het gevaarlijke wapentuig dat ze aangetroffen hadden aan boord van de schepen welke ze geënterd hadden in internationale wateren, was ik aanvankelijk geschokt. Waarlijk met zo’n arsenaal aan wapens aan boord kon je niet meer spreken van een humanitair transport en wordt het gebruik van dodelijk geweld aan Israelische zijde opeens begrijpelijk.

Na even nadenken werd ik echter bezorgd. Hoeveel dodelijke wapens had ik wel niet in huis? Wat zou een razzia in mijn flatje opleveren? Een snelle inventarisatie was uiterst verontrustend. Slik, het koude zweet brak mij uit! Waarlijk als de Mossad ooit bij mij langs moet komen, is de inzet van een bazooka hunnerzijds geheel legitiem. Met zoveel steek en slagwapens in huis, vraag ik er in feite om…

Weapons cache

Ik heb weliswaar geen bootshaken en brandweerbijlen, die je aan boord van schepen vindt, maar wel een vervaarlijke mattenklopper en deegroller, alsook scharen en een dubbele houder met scheermesscherpe mesjes (De Zweedse schrijver Henning Mankell werd betrapt op het bezit van een dergelijk moordwapen in zijn persoonlijke bagage. Eigenlijk een wonder dat ze die extremist zonder aanklacht hebben laten gaan). Verder ligt er een lade vol met vervaarlijke messen, een Afrikaanse ornamentele dolk en een Finse puukko. Knikkers heb ik weliswaar niet in huis, maar wel baoding ijzeren massageballen en die zijn nog veel gevaarlijker, want groter. Plastic flesjes heb ik ook in huis evenals sjaaltjes. En alsof dat allemaal niet overtuigend genoeg is, ligt daar ook nog een Zwitsers officierszakmes bij de verzameling; het woord zegt het al: overduidelijk een militair wapen.

En voor al die hardware heb ik geen enkele vergunning! Het klamme zweet parelt in mijn nek als ik bedenk welk een gevaar voor de wereldvrede ik al deze jaren heb betekend… Ik dank dus de Israelische strijdkrachten dat ze mij de ogen geopend hebben.

This entry was posted in Paul Nijbakker and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

