BEN IK GEINTEGREERD?

Na de HEMA-rookworstoorlog van gisteren op het blog van Paco Painter, ben ik me gaan afvragen of ik wel genoeg geintegreerd ben ik mijn nieuwe thuisland Thailand. Ik bedoel, wanneer ik na acht jaar verblijf in de Big Mango gekweld wordt door dromen waarin Bangkok in zijn geheel van kaas gebouwd is en mij meng in discussies over rookworst op het internet, kan ik niets anders doen dan mij afvragen; “ben ik wel voldoende geintegereerd?”

Ben je in Bangkok succesvol geintergreerd wanneer je,

– naar links, naar rechts, naar boven en naar achteren kijkt, alvorens een straat met eenrichtingverkeer over te steken?

– om een plastic zakje vraagt bij de aankoop van een pakje sigaretten   in de 7eleven?

– slaapt op de tafel en eet op de grond?

– handenvol chillies sprenkelt op je hamburger en pizza?

– loopt op de weg en brommer rijdt op de stoep?

– een biertje om 9 uur ‘s ochtends in het weekend de normaalste zaak van de wereld vindt?

–  je bestelling ‘gefrituurde sprinkhanen, ‘to go’ besteld?

–  een vriend, die naar de naam ‘Steve” luistert, sa-teevast met”Sa-teve” aanspreekt?

– een hypotheek hebt op je BMW en onder een brug slaapt?

 

– op de bus wacht in de schaduw van een lantaarnpaal?

– het wisselgeld voor de bus bewaard in je oorschelp?

– een universiteitstudente in minirok, die achterop een brommer, zijlings gezeten met haar blote tenen richting het asfalt, loerend in een

– spiegeltje, make-up aanbrengt, bij een snelheid van 90 km. per uur de normaalste zaak van de wereld vindt?

– altijd een briefje van honderd baht in je paspoort schuift alvorens het te overhandigen aan een ambtenaar?

– baas een relatie heeft met jouw ‘mia noi’? (minares)

– zelf een relatie hebt met de ‘mia noi’ van je baas?

– je afvraagt waar al die bleekgezichten vandaan komen?

 

– voortdurend met een grijns op je gezicht rondloopt?

– iets koopt aan het begin van de maand en dat naar het pandjeshuis brengt aan het eind van de maand?

– helder water en onzichtbare lucht griezelig vindt?

Ben je dan geintegreerd? Dan doe je mijns inziens wel je best.

Alleen dat laatste coupletje van het volkslied blijft een obstakel…

This entry was posted in BKK Calling, Cor Verhoef. Bookmark the permalink.

One Response to BEN IK GEINTEGREERD?

  1. Pingback: Standplaats Tornio: Integratie in de gratie van de natie | Het Triumviraat

Leave a Reply

