Prostitutieparadijs No. 2

Paul”Tea?” vraagt de sexy serveerster verbaasd.

”Yes, black tea, please” zeg ik en de jongedame trippelt naar binnen met de ongewone bestelling.

Ed en ik zitten op het terras van de Rock Hard (de naam is ook erg origineel) A Go Go in Patong Beach, Phuket, Thailand. Het is avond en de tropenduisternis ligt als een warm dekbed over het eiland. In de Soi Bangla is het een twinkelen en gloeien van vele kleurige lampen. De neonbuizen van de Rock Hard bar verlichten de hele straathoek.

We zijn de enigen op het terras. De attractie van dit etablissement bevindt zich binnen en is duidelijk zichtbaar door de wijd open dubbele deuren. Rock Hard is een gogo bar, waar schaars geklede meisjes dansen rond metalen palen op een treurige catwalk. Het licht en de muziek zijn keihard en als je er niet komt om lazarus of belazerus te worden is de ambiance geeuwvervelend.

Vanavond is mijn eerste keer in Patong Beach. Wij zijn al binnen geweest en hebben een duur drankje gekocht voor om het even welk gogo meisje er als eerste aan ons tafeltje plakte. Die tieners moeten per slot van rekening ook recette maken. Alzodoende hebben we het recht verworven om ongestoord op het terras te zitten en naar de ware show te kijken. Die bevind zich niet in het interieur van glitter, plastic en snoeiharde muziek, maar in de straat vóór ons.

Gemengd publiek was een understatement. Van alles kwam voorbij; van pubers tot getrouwde stellen, van hippies tot opgeschoren christelijke burgervaders met gewichtige egas aan de arm en ook de Harries van Cor: meer-dan-middelbare bierbuiken innig verstrengeld met piepjonge miepjes, twee keer zo klein, drie keer zo jong en vier keer zo licht, maar toch in staat die dikke portemonnaies met zachte hand en fleemende stemmetjes van de entree en de concurrentie weg te houden.

Alle toeristen die niet doelbewust voor het nachtvlindervertier kwamen ontwikkelden iets krampachtigs in hun houding wanneer ze de bar passeerden. Het deed me denken aan die keer toen ik als student in gedachten verzonken op weg was naar een folk concert in bar De Sleutel te Groningen en me plotseling ervan bewust werd dat ik me in een rosse straat bevond. De straat was uitgestorven en alle ogen achter de neonramen waren op mij gericht. Ik voelde me naakt en in verlegenheid gebracht en waagde niet opzij te kijken. Precies zo, gedroegen zich de toeristen die nietsvermoedend op de Rock Hard a Go Go stuitten. Hilarisch! Als Bert Haanstra hier een paar nachten gefilmd had, zouden er weer zalen gevuld worden met de malle fratsen van alleman.

Sommige voorbijgangers hielden de blik star voor zich zodra de aard van het etablissement zich openbaarde. ”Ik zie dit niet, ik zie dit niet”, zag je ze denken. Anderen lieten de blik quasi toevallig door de open deur dwalen om dan met een ruk aan de arm tot de orde geroepen te worden door hun ega die hardnekkig de andere kant op staarde. (Attention, bandits at two o’clock, take evasive action: ”Oh, look over there, Larry!”). Eén Larry (alle Amerikaans-ogende toeristen heetten Larry wat ons betrof), die niet goed aangelijnd was, dook onder de maaiende arm van zijn baasje door en deed een halfslachtige uitval in de richting van de open deuren. Een hysterisch commando stopte hem even effectief als een betonnen muur en quasi-schuldbewust kwispelend kwam hij teruggedrenteld naar zijn meesteres die als door onzichtbare magie genageld stond aan de rand van het terras. Stoute jongen toch, hij had straf verdiend, later, in hun hotel.

Ed stootte me aan.Daar stoomde weer zo’n zeesleper met een sleepwandelaar erachter rond de straathoek; de boeg op half zes en spuit elf op sleeptouw. Zodra de Rock Hard op de naydar verscheen, maakte het voorschip een abrupte koerswijziging en stevende met een ik-val-aan-volg-mij houding af op de kraampjes aan de overzijde van de straat: ”Oh, look Larry, wood carvings!” De aanhang werd door deze snerpende alarmkreet even uit zijn comateuze toestand opgewekt en wierp een verbaasde blik achter zich naar de oorzaak van alle commotie, maar gewoontegetrouw liet hij zich willoos wegloodsen. Op zijn gelaat was af te lezen hoe hij met de berusting der wanhoop reeds zijn mentale portefeuille vol nietszeggende commentaren opende om daarmee langs de commerciële klippenkust te kunnen navigeren zonder ernstige financiële averij op te lopen.

Sommige passanten, alleen, kwamen keer op keer voorbij in de rol van nietsvermoedende toerist, maar in gedachten een groots verhaal opdichtend over de zwoele nachten in Thailand’s prostitutie paradijs nummer twee. Sommigen pendelden met steeds kortere intervallen langs de bar en graviteerden uiteindelijk door de open deuren naar binnen, motten met poen rond de onverzadigbare kaarsvlam. Velen van hen droegen het matrozenpakje van de Amerikaanse marine die een schip in de haven had, blijkens het levensgrote welkomstbord bij de ingang van de bar.

Sommigen twijfelden, sommigen strompelden, sommigen, onvermoed of ongedwongen, liepen gewoon naar binnen en lieten zich bedienen, en zij die meer dan één wijze van bediening prefereerden kwamen al snel weer in gezelschap naar buiten. Om de trap te nemen naar het belendende per-uur-te-betalen hotel.

Twee Amerikaanse MP’s passeerden voor de tweede keer. ”OK” hoorden we de ene tegen de andere zeggen, ”Eén biertje dan.”…en ze namen direct de trap naar boven…

De thee liet op zich wachten, die moest zeker eerst van de buren geleend worden, maar dat donderde niet: Het het ging niet om de thee

bij het Rock Hard café.

Rock Hard a Go Go (foto door Anoniem)

Vergeleken met sommige andere tenten is Rock Hard a Go Go nog soft en mainstream

21reacties

Avatar van cor verhoef cor verhoef 01-09-2009 07:01

Ha Paul. In Bangkok is een toko die zichzelf heel plastisch “The Hard Cock Cafe” noemt.

Lekker weggeschreven.

Pussygaloregroeten, cor

Avatar van kuifje simon kuifje simon 01-09-2009 11:53

Je hebt “die wereld” erg mooi beschreven !!

Avatar van lebonton lebonton 01-09-2009 11:56

onze dochter heeft in bangkok gewoond.
op een van de bezoeken die we haar brachten bezochten we een aantal gelegenheden.
teruglopend naar het hotel bleven mijn vrouw en dochter wat achter, druk in gesprek.
komt een thai naar me toe:”hee, mister! ping-pongshow?”
ik wist wel wat daar mee bedoeld werd, en antwoordde: “no mister, i’m here with my wife and daughter”
zegt de thai:”oh, sorry for you, mister”.

Avatar van Solvejg Solvejg 01-09-2009 12:31

Je ziet het eigenlijk meteen al op de foto: Happy hour :-))

Avatar van Paul Nijbakker Paul Nijbakker 01-09-2009 13:04

@Cor,
Ik overwoog ook de titel “Pret op Phuket” maar dat had niet dezelfde marketingwaarde.
@KS,
De andere zijde van de medaille is gevoeglijk bekend. Ik wilde wat luchtigs.
@Lebonton,
Valt nog mee dat hij die niet ook uitnodigde. Spectaculaire show, stel ik me voor. De scenes met de pingpongballen in “Priscilla, Queen of the Desert” liggen nog vers in het geheugen.
@Solvejg
Heppie auwer voor de gemiddelde gast.

Avatar van Marjelle Marjelle 01-09-2009 13:33

Het ging niet om de thee
bij het Rock Hard café.

Leuk beschreven, Paul (het hele blog ;)).

Avatar van rene louman rene louman 01-09-2009 18:20

Prachtig beschreven, literatuur!!

Avatar van Paul Nijbakker Paul Nijbakker 01-09-2009 18:45

@Marjelle,
Bedankt, daar gaat het om.
@Rene,
Niet echt literatuur, een aardigheidje (meneer Sonneberreg)

Avatar van Linda Linda 01-09-2009 19:40

Wat een heerlijk log, geweldigenoten!!
(Even serieus, u schrijft goed!)

Avatar van gooi_boy gooi_boy 01-09-2009 20:34

goed beschreven ik zie de straat met alle beschreven personen zo voor me !
nu ingelogd

Avatar van Paul Nijbakker Paul Nijbakker 02-09-2009 07:02

@Linda,
Wie weet wordt het nog wat met ons driemansblog.
@Boy,
Ik ook, maar de werkelijkheid was grappiger dan ik kan beschrijven. (P.S. Bent u al ontdoopt?)

Avatar van paco painter paco painter 02-09-2009 08:13

Heerlijk beschreven

Avatar van ceesincambodja ceesincambodja 02-09-2009 08:46

Was je bij Cor op bezoek Paul?
Wat moet anders een eskimo op Phuket?!
En, had je het een beetje naar je zin daar met het zweet onder de oksels?Heel goed beschreven.Ceesgegroetje

Avatar van Paul Nijbakker Paul Nijbakker 02-09-2009 10:08

@Paco,
Kiitos
@Cees,
Ik was op bezoek bij Edwin, die toen nog in Singapore woonde. Ik vergezelde hem op deze sportduiktrip naar Phuket (het was een zeer leerzaam tripje voor een Laplander). Cor woonde toen (’97) nog niet in Thailand als ik me niet vergis.

Avatar van cor verhoef cor verhoef 02-09-2009 10:26

@Paul,
Je bedoelt SingaBore.
Klopt. (Cees, niet slaan) Ik kwam pas in 2001 aankakken.

Avatar van Paul Nijbakker Paul Nijbakker 02-09-2009 11:10

@Cor,
Tja, het zal moeilijk worden een ripping yarn te schrijven over S’pore, maar ik krijg nu net een ideetje (heeft niks te maken met regenmeters of spades).

Avatar van Gus Gus 03-09-2009 00:51

Café de Sleutel bestaat nog steeds. Dan ken je vermoedelijk ook Land van Belofte, tegenover de Benzinebar. Alle working girls komen na gedane arbeid in LvB een afzakkertje halen. Goed café, je wordt er niet belazerd met als je iets besteld, goeie stevige borrel. Hangt een rough sfeertje, maar ach eigenlijk valt het wel mee.
Ik vind het wel handig zo’n per uur betalen hotel. Vermits er telkens schone lakens op het bed liggen natuurlijk.
Maar Paul, je gaat toch geen thee drinken in een hard rock café? Hahahaha.”motten met poen rond de onverzadigbare kaarsvlam”Chapeau!

Avatar van Paul Nijbakker Paul Nijbakker 03-09-2009 07:16

@Gus,
Die andere twee cafés zijn me niet bekend, maar misschien waren die er nog niet onder die naam in het midden van de jaren 80. De café’s die ik frequenteerde in die tijd waren naast de Sleutel (voor de folk muziek), Café de beurs, de Drie Gezusters en Café 1672 (totdat het een ballenhol werd); die hadden allemaal een gevarieerd assortiment thee!

Avatar van Ed terBuil Ed terBuil 18-09-2009 05:26

uiterst vermakelijk stuk, vooral die ene met dat zeer korte rokje

Avatar van Paul Nijbakker Paul Nijbakker 18-09-2009 10:50

@Edu,
Ik weet precies welke U bedoelt, het hulpstuk!

Avatar van keuleniscool keuleniscool 28-08-2010 15:51

Ik zat in zo een uitbating met mijn eega en enkele mede-toeristen .
Ca 50 half naakte jonge meisjes stonden te wachten als geiten op hun beurt in het abattoir .
Op de tafel waar wij zaten werd als ,, warming up ,, door een Thais koppel geneukt .
De manager kwam naar mij toe , om mij mede te delen dat ik er eentje kon uitzoeken .
No sir , this is my wife … antwoorde ik .
No poblem , I will take her .
Mijn eega ontplofte toen ik lachte , en de rest van ons gezelschap barste uit in een lachbui .
En toen was onze show over …
This entry was posted in Paul Nijbakker, Reisimpressies and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Prostitutieparadijs No. 2

  1. Pingback: Voortaalvoertrekkers | Het Triumviraat

Leave a Reply

