Voorstelling maken

PaulHet Triumvieraat (a.k.a. Trium4aat) is een gemeenschappelijk blog van (eerst drie nu) vier personen . Een blog bijhouden is een tijdrovende bezigheid, zoals iedere reguliere blogger kan beamen. Geen van ons heeft de diepe gronden waaruit dagelijkse inspiratie opgediept kan worden om individueel een blog te vullen, laat staan de tijd om het palatabel in te kloppen, maar gezamelijk, ieder voor zich en in eigen tempo, kunnen we wellicht een heel eind komen. Soms zal het Triumvieraat werken als een cooperatief en soms als een commanditair vennootschap met één of meer stille partners. Het Triumvieraat is niet gebonden aan thema’s of agenda’s, we kunnen over alles schrijven als het maar niet in elkander’s naam is. Derhalve begint ieder bericht met het logo van de individuele blogger.

Het logo aan het begin van dit bericht hoort toe aan Paul. Het is een detail van een weldra 20-jaar-oude karikatuur die van mij gemaakt werd door een voormalig collega.

De leden van het triumviraat (en aspirant lid Anton) scholen en zweren samen in 1979Net als de andere leden van het Triumviraat ben ik opgegroeid in het plaatsje Papendrecht, ook wel bekend als het middelpunt van het universum (als je héél kleingeestig bent, een kwaliteit die op vele van onze plaatsgenoten van toepassing was, vonden wij vóór we vertrokken).

Ik woon nu al sinds jaar en dag in een ander klein stadje, Tornio, in Finland. Ik werk hier aan de hogeschool van Lapland en, in wijdere zin, voor alle scholen en organisaties die verbonden zijn aan het Lapland University Consortium, alsook de onderwijsfederatie van West-Lapland. Ik heb kwalificaties als leraar Zweeds en Engels, maar de hoofdmoot van mijn werk bestaat uit het beheren van onze web-gebaseerde leeromgevingen en uit de ontwikkeling en promotie van web-pedagogie en web-onderwijs. Naast taal en onderwijstechnologie omvatten mijn studie interesses: biologie, kritisch denken, cinéma en geschiedenis.

Ik wilde ooit de wereld rond reizen, maar heb nooit de financiële basis voor zulk een onderneming kunnen leggen. Op het moment van schrijven ben ik in jaren niet of nauwelijks buiten de Lapland regio geweest. Nu heeft Lapland weliswaar heel wat aanbevelenswaardigs, maar desalniettegenstaande (voor de puristen in het publiek, dit is een bewuste verschrijving; taal moet leven) wil ik er nu wel weer eens op uit. Tot dat moment gekomen is, kan ik jullie slechts indrukken bieden van eerdere reizen of van mijn huidige standplaats, waarover meer in het volgende bericht.

De andere leden van Het Triumvieraat zijn Cor, woonachtig in Bangkok, Ed, gestationeerd in Jakarta, en Anton, ergens in een uithoek van China. Deze ex-Papendrechtse ex-pats vormen de vier spaken in het zonnewiel van het Triumvieraat.

This entry was posted in Paul Nijbakker and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Voorstelling maken

  1. Anton Lustig says:

    Als we Paul toch niet hadden…
    Intussen ben ik, Anton, inderdaad toegetreden. Je kunt ook dit lezen: https://hettriumviraat.wordpress.com/2011/04/05/anton-lustig/ over onze gezamenlijke achtergrond iets meer vanuit mijn perspectief.
    Ik denk dat we samen al met al een redelijk actief en levendig blog aan het beheren zijn.
    Alleen moet Ed uit Jakarta eens wat meer schrijven!

Leave a Reply

